“Aandacht is het begin, niet het einde.”
Zaak van Aandacht staat voor de immense kracht en potentie van aandacht.
De Zaak staat voor aandacht voor de mens in organisaties en bedrijven.
De Zaak gaat voor aandacht als management instrument om:
Oprecht, integer en geëngageerd in relaties te (leren) staan
Mensen te managen vanuit de meest eenvoudige aanpak mogelijk
Effectief verbinding te leggen - met onszelf en anderen
Focus, rust en helderheid in zaken, teams en taken te brengen
Keuzes bewust(er) te kunnen sturen - via verbinding met de intuïtie en het gevoel
Gericht(er) richting te geven aan ons leven - via onderscheidingsvermogen
Doelen (sneller) mee te bereiken - via focus en concentratie
De aandacht zelf te managen, zodat er meer innerlijke rust ontstaat
Sub-kwaliteiten van aandacht
- Concentratie
- Luistervermogen
- Opmerkzaamheid
- Onderscheidend vermogen
- Focus
Aandacht kan elke ‘CLOOF’ dichten.
Die van mens tot mens.
Die van mens tot situatie.
Die van mens tot zaak.
Die van mens tot zichzelf.